C.L.I.C.K.M.E

Friday 10 October 2014

Set Kesuburan Shaklee

Assalammualaikum..

Ingin saya kongsi disini. Apakah vitamin yang sesuai untuk masalah kesuburan. Boleh dijadikan sebagai rujukan kepada mereka yang memang merancang untuk mendapatkan cahaya mata.

Sebagai panduan anda, berikut adalah vitamin/ suplemen/ pemakanan tambahan yang baik untuk kesuburan suami isteri.

SUPLEMEN SET SUBUR
***********************
1. Energizing Soy Protein (ESP)
Ia adalah protien lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel. Protein ialah makanan asas kepada sel. Sel yang sihat akan memudahkan proses yang berkaitan persenyawaan, perlekatan telur dan lain-lain. ESP merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting.

2. Vita-Lea
Mengandungi 28 vitamin dan mineral yg diperlukan oleh tubuh badan seorg dewasa. Pengambilan Vita-lea sebiji sehari boleh membantu meningkatkan taraf kesihatan secara menyeluruh. Jadi, suami dan isteri perlu melengkapkan kesihatn diri dengan mengambil multivitamin ini.

3. Vit c
Satu tablet Vita C membekalkan 500mg vitamin C. Vita-C Shaklee adalah jenis 'sustained release' di mana vitamin C akan dilepaskan secara perlahan-lahan dan tahan lebih lama di dalam tubuh badan. Vitamin C berfungsi sebagai anti-oksidan seperti Vitamin E dimana ia menjaga kualiti sel sperma. Sperma yang tidak sihat dan tidak tangkas akan bermasalah untuk bersenyawa dgn ovum.

4. B-Complex
Lengkap dengan vitamin B6 (13.5mg), B12 (40.5mcg) dan asid folik (200mcg). Pengambilan asid folik bersama-sama dengan kehadiran vitamin B6 dan B12 amatlah disarankan bagi mengelakkan anemia yang boleh menyebabkan masalah kesuburan serta mengurangkan risiko kecacatan janin dan kecacatan tiub neutral.

5. Vit E
Terkenal sebagai "vitamin seks". Selain menghaluskan kulit, anti penuaan, melancarkan peredaran pembuluh darah, mencegah pembentukan darah beku, pembentukan sel2 baru (termasuk RNA & DNA) dan lain-lain, ianya juga amat terkenal mempunyai khasiat untuk meningkatkan kelelakian & menyuburkan organ reproduksi lelaki & amp; wanita. Sebanyak 50% Selenium di dalam badan lelaki berada di dalam testikel & duktus seminal. Selain itu, lelaki akan kehilangan selenium melalui air mani. Maka, suplemen Selenium yang cukup sangat membantu hubungan seksual bagi lelaki.

6. Zinc Complex
Bagi kaum lelaki, zink merupakan zat yang sangat penting bagi proses pembentukkan hormon testosterone, bantu kekalkan jumlah air mani, bantu kekalkan paras testosterone yang bersesuaian, serta memberikan tenaga untuk sperma agar lebih aktif menuju ke ovum. Selain itu, zink berperanan dalam proses pembentukan genetik, iaitu pada DNA (Deoxyribose nucleid Acid). Secara keseluruhannya, Zink membantu mengekalkan keinginan seksual yang tinggi dan menghasilkan sperma yang sihat. Kekurangan Zink bagi lelaki akan mengakibatkan pelbagai masalah seksual termasuk sperma yang abnormal, dan penyakit prostat.Zink digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zink akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina.

7. Alfalfa Complex
Diamalkan oleh wanita, terutama bagi mereka yang rasa "sakit ketika bersama", membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/ sakit pinggang yang melampau tatkala di datangi haid (makan alfalfa bersama kalsium), dan turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah). Ada juga sesetengah sumber yang mengaitkan Alfalfa bantu di dalam masalah PCOS.

8. GLA Complex
Diamalkan oleh wanita, terutama yang menghadapi masalah haid tidak teratur. Gamma Linolenic Acid (GLA) bantu wanita hasilkan cecair serviks yang subur & berkualiti, yang juga dikenali sebagai "Mukus serviks putih telur (egg white cervical mucus)". Cecair serviks jenis ini sangat subur, nipis, berair, cerah & amp; likat, dan sangat2 membantu sperma berenang terus ke uterus, ke Tiub Fallopio, dan ke telur (ovum). Tambahan, cecair serviks yang sangat subur ini juga akan bantu sperma hidup lebih lama iaitu sehingga 5 hari di dalam Tiub Fallopio, yang mana akan membantu proses persenyawaan walaupun anda tidak melakukan hubungan seksual semasa si isteri sedang subur (waktu ovulasi).

SITUASI PELANGGAN BESERTA SUPLEMEN YANG PERLU DIAMBIL

Customer 1

"Saya ada masalah period. Saya ada rujuk kat hospital Swasta. Doktor bagi saya ubat hormon. Bila saya makan ubat tu baru period saya jalan. Saya dah ambil setahun dah tapi tetap sama. Tapi doktor kata saya kena ambil sebab nak kuatkan hormon dalam badan saya. Tapi lepas setahun ambil ubat tu baru doktor tu cakap saya tak boleh hamil. Haritu saya ada buat ujian darah untuk hormon. Doktor cakap ujian tu tak cantik. So, saya tak tahu macam mana nak buat, saya terus makan ubat tu. Saya nak sihat."

Untuk masalah ini, saya cadangkan full set subur (semua di atas kecuali alfalfa) untuk si isteri. Untuk si suami saya syorkan Zinc, Vita E & Vitalea

Cara makan :

ESP - 2 sudu dibancuh dalam air SEBELUM sarapan.
*Jangan guna air panas
VITALEA - 1 biji SELEPAS lunch melainkan kalau pasangan ada masalah tekanan darah rendah baru ambil 2 biji sehari (lepas lunch)
Vit C - 2 biji SELEPAS sarapan
B Complex - 1 biji SELEPAS sarapan sebab vitamin ni memberi tenaga. Kalau tengah under lots of stresss boleh makan 2biji (1pg & 1tghari lps meal)
Vit E - 1biji SEBELUM  tidur
Zinc - 1biji SEBELUM sarapan.
*Kalau ambil/suggest ESP pastikan 15-30min selepas minum ESP. Takut tiada penyerapan zinc.
GLA - untuk masalah period tak teratur suggest 2biji SELEPAS makan malam sehingga period teratur. Kalau period dah mula teratur ambil 1 biji SELEPAS makan malam.
* kalau anda tak consume Vitalea, saya suggest makan lepas lunch kerana VitaLea tak boleh diambil bersama GLA

Customer 2

"Sebelum ni saya pernah hamil. Tapi gugur sebab rahim saya tak kuat".

Untuk masalah ni, saya cadangkan ESP & GLA dimana fungsi ESP & GLA adalah :-

ESP : membantu pertumbuhan sel & otot2 dinding rahim supaya lebih teguh & kuat untuk menampung kehamilan.
GLA : Meningkat & menstabilkan hormon

Cara makan :

ESP - 2 sudu dibancuh dalam air SEBELUM sarapan.
*Jangan guna air panas.
GLA - untuk masalah period tak teratur, saya suggest 2biji SELEPAS  lunch sehingga period teratur. Kalau period dah mula teratur ambil 1 biji SELEPAS lunch.

Customer 3

"Sebelum ni saya pernah hamil tapi saya aktif sehinggakan peranakan saya jatuh".

Untuk masalah ini, saya syorkan ESP, Alfalfa dan Vitamin E untuk membantu menguatkan rahim & membantu menguatkan otot-otot pelvic dan ligament di sekitar rahim.

Cara makan :

ESP - 2 sudu dibancuh dalam air SEBELUM sarapan.
*Jangan guna air panas untuk pelihara kandungan protein.
Vit E - 1biji SEBELUM  tidur
Alfalfa - 3-5biji SELEPAS lunch

PERINGATAN !!
* Jika anda disahkan hamil sewaktu consume set subur Shaklee ini, customer diHARUSKAN stop pengambilan VIT E, GLA & Alfalfa.

"Vitamin ini adalah satu cara alternatif sahaja. Bukanlah 100% tepat..Kita hanya merancang dan usaha tetapi allah telah tetapkan yang terbaik untuk hamJbanya..Berusahalah berdoa dan tawakal kepada Allah swt.."

Untuk dapatkan set kesuburan Shaklee ini, bolehlah menghubungi saya
aishah
0176037974

COD AREA: KUANTAN

No comments:

Post a Comment